lørdag den 21. april 2012

At være ligesom mig

Igår gjorde jeg det så igen. Jeg bliver hele tiden uvenner med min mor. Hun holder altid med Maria, min lillesøster, fordi hun er mindst. Og det er ikke fair. Prøv at forestille dig at du fik skylden for noget du intet havde med at gøre minimum en gang om dagen. Det er røvsygt. Hele tiden at skulle forsvare sig mod noget man ikke ved noget om er faktisk ret svært. Jeg for self også skylden for ting Maria gør, og så står hun bare og ser på at jeg får skylden for noget hun har gjordt. Det er ret irriterende at jeg bare ikke en lille gang imellem kan få min vilje. Men episode et kommer her: Jeg har lige været ude i gangen med min røde skoletaske for at tage mine New Balance på. Mor og Maria er gået ud i bilen og venter på mig. Maria har igen sat sig på forsædet selvom hun sad der sidst, altså det var min tur. Så blev jeg sur og sagde at det ikke var fair og det var min tur. Mor gav mig skylden. 1-0 til mig. Episode to: Jeg skal tage maria og hendes veninde Ida med hjem i bussen. Det gør jeg så. Da vi kommer hjem går Maria og ida et stykke bag mig og jeg lader som om at jeg låser døren så de ikke kan komme ind. Så ringer de til mor og fortæller hende min joke. Hvis de nu bare havde taget i håndtaget, så havde der ikke væreti noget problem. Men hun skal self. sladre om mig, så hun ringer da. Hvem får en skideballe gennem telefonen fordi at maria sladrer og er dum ikke at tage i håndtaget og prøve at komme ind. 2-0 til mig. Episode tre: Mor kommer hjem og er lidt sur på mig fordi at jeg lægger på når hun skælder mig ud i telefonen. Hun ringede tre gange bagefter hun havde skældt mig ud fordi jeg lagde på da jeg ikke gad at høre på det og der tog jeg heller ikke telefonen. Så siger hun at jeg er lidt åndsvag fordi at jeg bare lægger på når folk siger noget jeg ikke vil høre. Det kan godt være, men skal man skælde folk ud gør man det face to face og ikke i mobilen, syntes jeg. 3-0 til mig. Ps: pointene er hvor mange gange jeg får skylden. Læg mærke til at de tre episoder er klaret på en skoledag (!) Det var godt at få det ud i verden. Skiv. -Love, Eva.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar